הכל על השלמת בגרויות לחיילים משוחררים

 

צעירים וצעירות רבים אשר מסיימים את שירותם הצבאי, עסוקים בשאלה מה לעשות בשלב זה של החיים. חלקם מתחיל לעבוד מתוך שאיפה לחסוך כסף באמצעותו יוכלו לעשות את הטיול הגדול שאחרי הצבא. אחרים דווקא מעדיפים ללכת מיד אל מסלול של לימודים.

בין אם בוחרים לעשות את זה מיד ובין אם בוחרים להמתין, הרי האופציה של הלימודים מחייבת תעודת בגרות מלאה. זה המינימום הנדרש ברוב מוסדות הלימוד בישראל. חלקם מחייבים ציוני בגרות ספציפיים, כמות יחידות מסוימת וכן לבצע מבחן פסיכומטרי. אך המינימום הנדרש היא תעודת בגרות מלאה.

לכן, לא מעט חיילים וחיילות משוחררים פונים אחרי שירות צבאי לתהליך של השלמת בגרויות. במסגרת תהליך זה, הם יכולים להשלים מקצועות חסרים, כאלה שהם לא נבחנו עליהם בתיכון וכן להשלים יחידות או לשפר ציונים במקצועות שהם כן נבחנו עליהם, אך אין להם את מה שנדרש בשביל להתקבל למסלול הלימודים בו הם רוצים ללמוד.

לפני שנסביר כיצד בדיוק השלמת בגרויות לחיילים משוחררים בצורה נכונה, נסביר בקצרה את האופציות שעומדות בפני החיילים, הן מההיבט של השלמת החוסרים והן מההיבט של תהליך הלמידה עצמו.

בעיקרון ישנם חיילים משוחררים שנדרשים להשלים מקצועות מסוימים בשביל להגיע לכמות היחידות הנדרשת עבור תעודת בגרות מלאה, לעומת זאת ישנם חיילים משוחררים שנדרשים להשלים מקצועות ספציפיים בשביל ללמוד תחום מסוים (למשל, מקצועות כמו כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, שלא כל אחד עושה בהן בגרות בתיכון) ויש מי שנדרש להשלים יחידות, למשל אם הוא עשה אנגלית 4 יחידות ורוצה לשפר ל-5 יחידות.

מבחינת תהליך הלמידה, באופן טבעי הוא מתנהל דרך אחד המוסדות בהם נערכים קורסים להכנה והשלמה של בגרויות. מוסדות אלו כוללים סניפים אשר פרושים בכל הארץ. אפשר למצוא בהם קורסים שנערכים בבוקר ובערב, עם מיטב המורים והמרצים בכל אחד מתחומי הלימוד השונים.

חשוב להדגיש, אפשר להשלים בגרויות גם במסגרת הצבא. אך זה תלוי בסוג ואופי השירות, במקום בו משרתים, ובאפשרויות שהצבא מעניק. בעיקרון, הצבא בוחן כל מקרה לגופו ומחליט האם הוא יכול להעניק אפשרות כזו או לא.


מה צריך לדעת על השלמת בגרויות אחרי צבא?

כל חייל שמשרת בצבא, מקבל מענק מסוים עם שחרורו. מענק זה יכול לשמש אותו לצורכי לימודים. הוא יכול להחליט האם לשלם בעזרת המענק עבור השלמת בגרויות או עבור לימודים אקדמיים. חשוב לדעת, לא כל החיילים מקבלים את אותו סכום. ישנם חיילים שמקבלים יותר, בגלל שהם משרתים בתפקידי לחימה. זה גם תלוי במשך זמן השירות. חיילים שהשתחררו לפני הזמן או עשו שירות מקוצר מסיבה אחרת, יקבלו פחות מאשר חיילים שהשליו שירות מלא. בעיקרון, חייבים להשלים לפחות שנת שירות, אלא אם מדובר בשחרור מטעמי בריאות.

ברגע שהחייל המשוחרר נרשם למוסד לימודים מסוים, הוא יכול לבקש מהצבא לשחרר עבורו את הכסף על מנת שיוכל לשלם איתו את הלימודים. המענק לא עובר ישירות לחייל מסיבה פשוטה, על מנת שהוא לא יעשה בכסף שימוש אחר.

צריך לציין, מוסדות שונים מעניקים גם הנחות והטבות מצידם לחיילים משוחררים, אך זה כבר בתנאים שהם קובעים. ברוב המקרים, מדובר בהטבות לחיילים ששירתו שירות מלא, שירות קרבי או שירות משמעותי אחר. המטרה היא למשוך כמה שיותר חיילים משוחררים וגם לייצר למוסד מוניטין ושם, מקום אשר תומך בחיילים משוחררים ועוזר להם.

מעבר לכך, באופן כללי, תלמידים שעברו קורס ואינם מרוצים מהציון, יכולים במסגרת תנאי המקום, לקבל קורס חוזר.

שתפו פוסט זה

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ביטוח נסיעות לחו"ל
חדשות

עולם ביטוחי הנסיעות לחול: אומנות השוואת המחירים

ביטוח נסיעות לחו"ל מלווה חיוני לנוסעים בינלאומיים, המציע הגנה פיננסית ושקט נפשי מפני אירועים בלתי צפויים כגון ביטולי נסיעות, מקרי חירום רפואיים, אובדן מטען או עיכובים בנסיעות. בחינת אפשרויות לרכישת ביטוח נסיעות מקוון, ושליטה באומנות השוואת המחירים עבור ביטוח נסיעות לחו"ל הם צעדים מרכזיים למטיילים למצוא כיסוי חסכוני ומקיף להרפתקאותיהם הבינלאומיות.

החזרת הזמן לאחור: מדריך מקיף לטיפולי גוף אנטי-אייג'ינג

הניסיון להתריס נגד תהליך ההזדקנות הטבעי ולשמור על מראה צעיר הוא שאיפה נצחית. בשנים האחרונות, התקדמות במדע הרפואי ובטכנולוגיות לטיפול קוסמטי הציעו פתרונות מבטיחים לאלו המבקשים להאט או להפוך את סימני ההזדקנות בגוף. מאמר זה צולל אל המדריך המקיף לטיפולי גוף אנטי-אייג'ינג,קראו

כאב בטן
בלוג

ההשפעה העולמית: כיצד אירועים עולמיים משפיעים על המחקר והטיפול בבעיות גסטרואנטרולוגיות

לאירועים בעולם יש השפעה משמעותית על היבטים שונים של החברה, לרבות תחום הרפואה. גסטרואנטרולוגיה, ענף הרפואה המתמקד בבעיות במערכת העיכול, אינו יוצא דופן. מהופעת מחלות חדשות ועד להתקדמות בשיטות מחקר וטיפול, אירועים גלובליים ממלאים תפקיד מכריע בעיצוב ההבנה והניהול של בעיות גסטרואנטרולוגיות. מאמר זה בוחן את הדרכים שבהן אירועים בעולם משפיעים על מחקר וטיפול בתחום הגסטרואנטרולוגיה.

מרפאת שיניים
בלוג

חיוך בריא ויפה: מדריך מלא למציאת המרפאה המושלמת לשינייך

דמיינו שאתם חושפים את הסיפור שלכם, לא במילים, אלא דרך הברק הטהור של החיוך שלכם. הנרטיב הלא מדובר של בריאות, ביטחון וחיוניות המתבטא במחווה פשוטה אחת מחזיק בעוצמה רבה יותר ממה שלעתים קרובות חושבים. ואכן, המרדף אחר החיוך המושלם הזה הוא מסע שמזמין את הבטחת המצוינות בטיפול שיניים. אז איך מנווטים בין שלל האפשרויות כדי לגלות מרפאה שלא רק מבינה את שפת החיוך אלא גם מדברת אותו באופן שוטף?

גבר אוכל
בלוג

חקירת הקשר בין תזונה לאימפוטנציה: סקירה מקיפה

תפקוד לקוי של זיקפה, הידוע בכינויו אימפוטנציה, הוא מצב נפוץ המשפיע על מיליוני גברים ברחבי העולם. הוא מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה המספיקה לפעילות מינית. בעוד שגורמים שונים תורמים לאימפוטנציה, מחקרים חדשים מצביעים על כך שתזונה ותוספי תזונה עשויים למלא תפקיד משמעותי בפיתוח ובטיפול בו.

היריון
בלוג

ליסטריה תסמינים בהריון: החשד לרשלנות רפואית

ליסטריה היא קבוצה של חיידקים הידועים כגורמים למחלות, המהווים סיכונים משמעותיים במהלך ההיריון, ועלולים להוביל לסיבוכים חמורים, כולל למצבים שללא טיפול מתאים עלולים לגרום להפלה או לנזק מתמשך לתינוק שטרם נולד.